Nie tylko trening

Nie tylko trening

5 marca 2019

Początkujący biegacz ma łatwo. Wystarczy wyjść trzy razy w tygodniu na spokojne rozbieganie a każdy kolejny start w zawodach będzie przynosił nowe rekordy.


Z czasem pojawią się schody. Organizm przyzwyczaja się do wysiłku i w celu dalszego rozwoju musi otrzymywać nowe bodźce.

Z czasem treningi staną się dłuższe, szybsze i bardziej urozmaicone. Wtedy równie ważnym elementem biegowego rozwoju staną się regeneracja i dieta.

Po bardzo wyczerpującym wysiłku, takim jak długie wybieganie czy interwały nasze ciało musi odpocząć zanim znów wyruszymy na kolejny trening. W przeciwnym razie grozi nam przetrenowanie.

Możemy położyć się i leżeć. To też odpoczynek, do tego najprostszy. Warto jednak sięgnąć po inne metody, by regenerację przyspieszyć. Metod jest wiele.  Wkrótce je opiszę.

Kolejnym elementem profesjonalnego treningu jest odpowiednia dieta. Od razu zaznaczam, że słowo “dieta” nie oznacza, że mamy ograniczyć jedzenie. Wręcz przeciwnie. Musimy dostarczyć organizmowi paliwa, by miał siłę na trudne treningi.

i tu właśnie chodzi o to, by było to paliwo wartościowe. Nie muszę nikogo przekonywać, że orzechy będą lepszą przekąską niż chipsy a sałatka z kurczakiem jest lepszym wyborem niż hamburger. Każdy z nas o tym wie, ale niekoniecznie o tym pamiętamy. Tymczasem regeneracja i dieta jest tak samo ważnym elementem naszego planu jak trening.

Ciężko o długofalowy rozwój i spełnienie naszych biegowych marzeń, gdy po ciężkim treningu fundujemy sobie 2-3 piwa, karkówkę z grilla, kilka kiełbasek i imprezujemy do białego rana.

Skomentuj przez FB