Nie nadrabiaj planu treningowego w przypadku kontuzji

Nie nadrabiaj planu treningowego w przypadku kontuzji

9 marca 2019 Wyłącz przez Marcin Starszak

Jednych wcześniej, innych później. Każdego biegacza jednak dopadnie. Mowa oczywiście o kontuzji.


Co zrobić z naszym planem gdy kontuzja wyeliminowała nas z treningów? Jeśli przerwa trwała do tygodnia nie musimy się martwić. Tak krótka przerwa nie ma wpływu na naszą kondycję. Możemy kontynuować plan jakbyśmy żadnej przerwy nie mieli.

W przypadku przerwy dwutygodniowej zrezygnowałbym z najbliższego mocnego treningu. Lepszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem jest poprzedzenie szybkiego biegania lekkimi rozbieganiami.

Sytuacja komplikuje się przy dłuższej przerwie. Od trzeciego tygodnia spadek formy jest zauważalny. Zanim wrócimy do swojego planu musimy poświęcić trochę czasu na lekkie treningi. Uważam, że taki spokojny okres powinien trwać połowę naszej przerwy. Jeśli kontuzja trwała miesiąc to pierwsze dwa tygodnie trenujeny lekko, dodając tylko w drugim tygodniu po kilka przebieżek na koniec rozbiegania. Po takim spokojnym wprowadzeniu wracamy do swojego planu treningowego, do miejsca, w którym skończyliśmy.

Najgorsze co możemy zrobić, to kontynuacja planu treningowego od razu po powrocie i próba upchnięcia “straconych” treningów do planu kosztem regeneracyjnych rozbiegań. To proszenie się o kolejną przerwę. Tym razem jeszcze dłuższą 🙁

Skomentuj przez FB