Stosuj marszobiegi

Stosuj marszobiegi

9 marca 2019 Wyłącz przez Marcin Starszak

Pierwsze treningi biegowe i szybkie zniechęcenie. Lata złej diety i siedzący tryb życia spowodowały, że nasza kondycja nie powala na kolana. Nie jesteśmy w stanie przebiec nawet kilkuset metrów i stwierdzamy, że to aktywność nie dla nas.


Nie musi tak wcale być. Mało który początkujący już na pierwszym treningu biegnie kilka kilometrów w szybkim tempie. I bardzo dobrze! Bo to wcale nie jest zbyt mądre. Bieganie uczy cierpliwości i Ty też nie szukaj dróg na skróty.

Do długiego biegu potrzebujesz wytrzymałości. A żeby zbudować wytrzymałość musisz… długo biegać. Żeby pokonać tę sprzeczność stosuj w swoich pierwszych treningach marszobiegi, czyli odcinki naprzemiennego biegu i marszu.

Jeśli jesteś początkującym bez żadnej przeszłości sportowej możesz zacząć od kilku minut treningu, na który składać się będą 10-sekundowe odcinki biegu i 50-sekundowe odcinki marszu.

W następnych treningach wydłużaj okresy biegu kosztem marszu, np. 15 sekund biegu + 45 sekund marszu. Gdy dojdziesz do proporcji 30 sekund biegu + 30 sekund marszu możesz wydłużyć łączny czas treningu.

Jeśli celem Twoich treningów jest schudnięcie to musisz pamiętać, że podczas biegu spalasz więcej kalorii niż w czasie marszu (o około 10 – 15 kalorii na kilometr). Nie oznacza to jednak, że masz zrezygnować z marszu i tylko biegać. Dzięki odcinkom marszu regulujesz oddech i wykorzystujesz mięśnie na różne sposoby. Dzięki temu nie akumulujesz zmęczenia. W efekcie spędzisz na treningu więcej czasu i spalisz więcej kalorii.

Skomentuj przez FB