Przygotuj się na długie wybieganie

Przygotuj się na długie wybieganie

7 marca 2019 Wyłącz przez Marcin Starszak

Długie wybieganie nie jest trudnym treningiem. Tempo takiego biegu powinno być komfortowe i nie sprawiać nam problemów. Mimo tego wymaga jednak specjalnych przygotowań.


Powodem jest czas trwania treningu. Półtorej godziny, dwie a czasami nawet dłużej. To sprawia, że nie możemy po prostu założyć buty i wyjść z domu.

Problem mogą mieć mniej zaawansowani biegacze. Nie znają jeszcze tak dobrze swojego organizmu i treningowych możliwości. Przez pierwsze kilkadziesiąt minut mogą czuć się doskonale i nagle kryzys chwyci ich daleko od domu a często też od wszelkiej cywilizacji.

Warto więc przed długim wybieganiem zabezpieczyć się przed różnymi niespodziankami, które mogą na nas czychać. Warto zadbać o:

  1. Telefon – nie trzeba chyba tłumaczyć;
  2. Pieniądze – na wszelki wypadek. Czasami puszka zimnej coli na długim wybieganiu ratuje życie 🙂 ;
  3. Picie – skoro już o nawodnieniu mowa. Uzupełnianie płynów na takim treningu jest obowiązkowe. Najlepiej sprawdzi się napój izotoniczny, na krótszych wybieganiach wystarczy woda;
  4. Jedzenie – nie mam na myśli schabowego czy golonki 🙂 Im dłuższy trening tym szybciej uszczuplą się nasze zapasy glikogenu. O ile nie trenujemy biegania na tłuszczu przed łamaniem trójki w maratonie, warto zjeść na trasie energetyczny baton, żelki, banana czy sezamki;
  5. Informacja dla bliskich – zostaw wiadomość rodzinie gdzie biegniesz i o której zamierzasz wrócić. Telefon może się rozładować, jeśli coś się stanie będzie wiadomo gdzie Cię szukać.

Skomentuj przez FB