Bieganie po ulicy

Bieganie po ulicy

7 marca 2019 Wyłącz przez Marcin Starszak

Dla większości z nas najprzyjemniejszy jest trening w lesie – obcowanie z naturą, miękkie podłoże, czyste powietrze.


Czasami trzeba jednak wyjść na asfalt. Drugi zakres, tempo progowe, BNP – niektóre treningi powinno się robić właśnie na ulicy. Nawet nie wykonująch tego typu jednostek, nie powinniśmy unikać asfaltu. Przygotowując się do biegów ulicznych nie możemy ciągle biegać po lesie, lecz przynajmniej od czasu do czasu przyzwyczajać nogi do podłoża na którym będziemy wkrótce bić swoje życiówki.

Wykonując trening na ulicy, zwłaszcza ruchliwej, musimy pamiętać o kilku podstawowych zasadach bezpieczeństwa.

  1. Zawsze stosuj zasadę ograniczonego zaufania. Jeśli z naprzeciwka nadjeżdża samochód – przyjmij, że kierowca Cię nie widzi.
  2. Pamiętaj, że są różni kierowcy. Idiotów też nie brakuje.
  3. Miej “oczy dookoła głowy”. Zawsze wiedz co się dzieje za Tobą (np. czy zbliża się duża ciężarówka).
  4. Biegaj bez muzyki lub miej ją ściszoną, by słyszeć co się dzieje wokół.
  5. Jeśli z naprzeciwka nadjeżdża samochód, sprawdź czy z tyłu nic nie jedzie. Jeśli oba pasy są zajęte – zbiegnij na pobocze. Kierowcy zazwyczaj źle oceniają prędkość z jaką się zbliżasz i później nie mają jak Cię wyminąć.
  6. Biegnij lewą stroną jezdni, by widzieć zbliżające się z naprzeciwka samochody. Wyjątkiem są ostre zakręty i bardzo strome wzniesienia.
  7. To, że masz pierwszeństwo o niczym jeszcze nie świadczy. Cmentarze są pełne osób, które miały pierwszeństwo. Pamiętaj o punkcie 2.

Skomentuj przez FB